Rabu, 04 Mei 2016

About Us

Kami adalah sekumpulan mahasiswa yang tertarik dengan dunia kepenulisan dan suka berkhayal. Blog ini dijadikan untuk tempat sharing, learning, and publishing our story. Tujuan kami adalah untuk saling berbagi dan for existence ourself (lol). Ok, lets see about us!
 1. Fitri Haryani Nasution
 Hello Sweety, Im Fitri Haryani Nasution (20th years old). I was born in Padangsidimpuan, North Sumatera province, Indonesia.  Now, I'm study in USU (Universitas Sumatera Utara). I choose anthropology as my field. I like writing, imagining, and talking. I love singing (although my voice is not good, lol), and my favourite singer is Taylor Swift (Hmm, i always adore to her and make dreams to meet her). I also like debating, sharing, and listening music. I'm a lovers of ice cream much, hmm. My favorite food is chocolate, chocolate bread, corn rice, all cakes especially brownies, and my favorite drink is corn ice, yummy. Now Im in 6th semester in USU. My activity is as a student, while be a freelance writer (mmm, I'm not good in write, but i believe my self that I'm good, lol). I'm also following english club organization in my faculty, and really like following any contest (whatever, although i seldom be the winner, haha). I also active in my field as my participation in LATERAL, our extra organization that walking in human relation and work in field directly, have an interview and relation with society. We usually collecting the data and inform about society that useful for builder, or those who need our teamwork. One that i like is learning culture of so many ethnic and race also, differentiation of human. I love my field. I'm sure i will be cultural experts or maybe ambassador one day, mm wow. Writing for me is as my second life. My genre is usually in fiction fantasy, thriller,  and I'm a difficult one to write nonfiction (but don't worry I always learn). My novel has been published in Diva Press 2013 with title Diamond Village. Also in Pena House Publishing, 2016 with title Love in The Darknest Palace. My poems have ever been in local newspaper, such as Waspada and short story in Analisa. I love writing because no reason. I always feel comfort when I'm in my second world. Its unexplain feeling. That's all.



2. Safrida Rusma Nasution (19 tahun). lahir di Sungai Rakyat, Kec Panai Tengah Kab Labuhan Batu. Berasal dari etnis  Mandailing. Lahir pada 13/07/1996. Saya belajar Antropologi di Universitas Sumatera Utara, in 4th semester. Hobi saya mendengarkan musik, nonton, nari , suka juga membaca tapi yang lebih bentuk ceritanya inspiratif and  motivatif (cool).Percaya pada "Mengawali sukses itu dari hal yang kecil, karena hal yang kecil bisa mendukung keinginan kita yang tinggi dan ingin jadi orang yang sukses. Mencoba untuk menambah wawasan lebih suka dari pengalaman, and pratice. Suka mencoba hal-hal yang baru, lalu belajar dari pengalaman (hmm, i dont have so many experience yet, im still 19th, lol). Saya anak ke 3 dari 5 bersaudara. Saya lebih suka menulis yang intinya menginspirasi dan motivatif, karena percaya bahwa setiap yang dituliskan baik dan diikuti orang lain maka akan dikenang sepanjang masa. Yang ditinggalkan adalah yang diperbuat itu baik. Suka nonton film india, haha. It is awesome ^_^.
Motto hidup Istiqomah, bertanggung jawab, and positive thinking.


 



3. Hijri Yanti Sofina Harahap (19tahun) lahir di Pagaran tonga,Gunung Tua, Kec Padang Bolak, Kab Palas Utara 19/10/1996. Menempuh pendidikan di Universitas Sumatera Utara dan memilih jurusan Antropologi, dan sekarang sedang semester 4. Anak 2 dari 4 bersaudara. Tipe orang yang kalem, tidak suka banyak bicara, paling ga suka nengok orang yang lebay, yang suka bercanda-bercanda, tipe orang yang serius. Hobi membaca, yang bukan pelajaran, tapi novel. ahaha. Suka menghayal tinggi, karena percaya bahwa jika punya kahayalan maka akan berusaha mewujudkannya. Suka mendownload lagu barat dan liriknya. Favorite singer Maddi Jane, karena lyricnya bermakna motivasi, juga Harris J. Menulis itu adalah suatu wadah untuk menampung pikiran dan perasaan jika aku tidak bisa bercerita pada orang lain, maka bisa dilampiaskan dalam tulisan.

Motto lebih baik merasakan beratnya pendidikan di masa sekarang daripada merasakan pahitnya kebodohan di masa yang akan datang. 



Its all about all guys. Lets spread our wings . Welcome to our world ^_^



Tidak ada komentar:

Posting Komentar